§ 1. Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym zasady sprzedaży w sklepie internetowym dostępnym pod domeną internetową www.wyszyte.pl („Sklep”), którego właścicielem jest M-AGENCY Marek Michalczyk z siedzibą w Waleńczowie, przy ul. Piaskowej 1, 42-151 Waleńczów, NIP: 5742077035, REGON: 523425163
- Sprzedawcą jest M-AGENCY Marek Michalczyk z siedzibą w Waleńczowie, przy ul. Piaskowej 1, 42-151 Waleńczów, NIP: 5742077035, REGON: 523425163.
- Sklep prowadzi wyłącznie sprzedaż detaliczną towarów prezentowanych na swojej stronie internetowej, oferując je wyłącznie na użytek własny Klientów. Każde zamówienie, którego treść lub okoliczności złożenia wskazują, że zostało ono dokonane w celach zarobkowych, będzie uznane za nieważne i niezłożone, o czym Klient zostanie poinformowany w wiadomości e-mail.
- Sprzedaż w Sklepie odbywa się poprzez Internet w formie umowy zawieranej na odległość pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
- Wymagania techniczne do prawidłowego funkcjonowania systemu teleinformatycznego jakim posługuje się Sklep to połączenie z siecią Internet, przeglądarka internetowa lub odpowiednia aplikacja, posiadanie i podanie adresu email umożliwiającego przesłanie informacji dotyczących realizacji zamówienia.
- Warunkiem złożenia zamówienia w sklepie internetowym przez Klienta jest zapoznanie się z niniejszym regulaminem i akceptacja jego postanowień przed zawarciem umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.
- Klient, korzystając z usług opisanych w niniejszym regulaminie, ma zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
- Sprzedawca świadczy usługi drogą elektroniczną zgodnie z niniejszym Regulaminem.
- Wszelkie informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w zakładce RODO dostępnej na stronie internetowej https://wyszyte.pl/rodo
- Komunikacja Sklepu z Klientem odbywa się za pośrednictwem: poczty elektronicznej: kontakt@wyszyte.pl, telefonu: 789 324 328 lub poczty tradycyjnej: M-AGENCY Marek Michalczyk z siedzibą w Waleńczowie, przy ul. Piaskowej 1, 42-151 Waleńczów,
- Określenia użyte w niniejszym Regulaminie oznaczają:
- Czas realizacji zamówienia – czas liczony od momentu potwierdzenia przez Sklep przyjęcia zamówienia do realizacji, do momentu otrzymania zamówionego towaru przez Klienta;
- Dni robocze – wszystkie dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
- Jednoosobowy Przedsiębiorca - osoba fizyczna prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową,
- Konsument – zgodnie z art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740) osoba fizyczna dokonująca z Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Koszyk – element Sklepu, za pomocą którego Klient precyzuje szczegóły zamówienia takie jak: ilość towarów, adres dostawy, dane do faktury, sposób dostawy, sposób płatności, itp.;
- Konsument Przedsiębiorca - osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, o ile, nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność do czynności prawnych, która korzysta ze Sklepu, w szczególności odwiedza go, dokonuje rejestracji lub /i zakupu w Sklepie na zasadach określonych w niniejszym regulaminie;
- Plik cookie – niewielka informacja zapisywana przez serwer na urządzeniu Klienta w postaci pliku, którą serwer może odczytywać przy ponownym połączeniu się z tego samego urządzenia. Więcej informacji na temat plików cookie znajduje się w Polityce plików cookies na stronie internetowej Sklepu wyszyte.pl;
- Polityka prywatności – dokument zawierający informacje dotyczące danych osobowych przetwarzanych przez Sprzedawcę, dostępny na stronie internetowej Sklepu wyszyte.pl;
- Sklep – sklep internetowy dostępny pod domeną internetową www.wyszyte.pl;
- Sprzedawca - M-AGENCY Marek Michalczyk z siedzibą w Waleńczowie, przy ul. Piaskowej 1, 42-151 Waleńczów, NIP: 5742077035, REGON: 523425163;
- Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży zawarta na odległość, na zasadach określonych w niniejszym regulaminie, pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
§ 2. Rejestracja i logowanie
- Warunkiem dokonywania zakupów w Sklepie jest wypełnienie formularza dotyczącego adresu dostawy zamówionego towaru. Wymagane w formularzu dane to: imię i nazwisko, adres korespondencyjny, numer telefonu oraz adres email.
- Klient może zarejestrować swoje konto w Sklepie. W celu dokonania rejestracji należy na stronie internetowej Sklepu wybrać zakładkę Rejestracja, a następnie wypełnić formularz rejestracyjny podając następujące dane: imię, nazwisko, adres email oraz hasło. Na podany przez Klienta adres e-mail zostaje przesłana wiadomość e-mail potwierdzająca założenie konta. Poprzez rejestrację dochodzi do zawarcia pomiędzy Klientem a Sprzedawcą umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, której przedmiotem jest prowadzenie konta w Sklepie na warunkach określonych w niniejszym regulaminie.
- Po dokonaniu rejestracji, Klient może zalogować się do Sklepu przy pomocy podanych w trakcie rejestracji loginu oraz hasła.
- Po zalogowaniu, Klient w zakładce 'Moje konto' może dowolnie modyfikować swoje dane podane podczas rejestracji oraz przeglądać historię swoich zamówień i płatności.
- Świadczenie usług w ramach konta dokonywane jest nieodpłatnie i na czas nieokreślony. Klient ma prawo wypowiedzieć umowę zawartą ze Sprzedającym dotyczącą konta w każdym czasie poprzez wysłanie oświadczenia o rozwiązaniu umowy na adres poczty elektronicznej: kontakt@wyszyte.pl bądź pocztą tradycyjną na adres siedziby Sprzedawcy. Z chwilą rozwiązania umowy, konto zostanie usunięte z bazy danych Sklepu. W przypadkach, w których Sklep jest w trakcie realizacji zamówienia złożonego przez Klienta, skutek rozwiązania umowy nastąpi z chwilą zrealizowania przedmiotowego zamówienia.
- Podanie danych, o których mowa w punkcie 1, jest konieczne dla realizacji zamówień składanych przez Klienta w Sklepie i nie będzie w inny sposób wykorzystywane niż do realizacji sprzedaży w niniejszym Sklepie. Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w innym celu niż powyższy, znajdują się w zakładce Polityka Prywatności.
§ 3. Składanie zamówień
- W celu złożenia zamówienia w Sklepie, Klient powinien korzystać z najnowszych wersji przeglądarek internetowych. Powinien mieć włączoną obsługę Java Script oraz obsługę plików cookies.
- Dla realizacji zamówienia Klienta koniecznie jest podanie adresu dostawy (imię i nazwisko, ulica, kod pocztowy, miejscowość) oraz danych kontaktowych (imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail). Podanie danych takich jak: imię, nazwisko, adres korespondencyjny, adres email, numer telefonu, jest całkowicie dobrowolne i nie będzie w inny sposób wykorzystywane niż do realizacji zamówienia złożonego przez Klienta w Sklepie. Brak tych danych uniemożliwi realizację zamówienia.
- Zamówienie można złożyć bez konieczności rejestracji konta w Sklepie lub za pośrednictwem zarejestrowanego konta.
- Klient może składać zamówienia w Sklepie przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Klient składa zamówienie poprzez wskazanie towaru lub usługi na Stronie Produktowej, którym jest zainteresowany - polecenie 'Dodaj do koszyka', a następnie w Koszyku w kolejnych krokach wskazuje sposób odbioru i płatności za zamówienie.
- Składając zamówienie Klient oświadcza, że zakup towarów w Sklepie nie ma charakteru zarobkowego i jest przeznaczony wyłącznie na jego użytek własny.
- Przez skuteczne złożenie zamówienia należy rozumieć proces przejścia wszystkich etapów (kroków) składania zamówienia i zatwierdzenie przyciskiem 'Zamawiam i płacę'. Potwierdzenie zamówienia poprzez kliknięcie przycisku 'Zamawiam i płacę' wiąże się z obowiązkiem opłacenia zamówienia.
- Umowa sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości email, jaką przesyła Sprzedawca po złożeniu zamówienia przez Klienta. Wiadomość email zawiera potwierdzenie otrzymania zamówienia przez Sprzedawcę wraz ze wszystkimi istotnymi elementami zamówienia.
- Do każdego zamówienia wystawiana jest faktura (faktura zwolniona z podatku VAT - podstawa prawna Art. 113 ust. 1).
- Zdjęcia towarów zamieszczonych na stronie Sklepu mogą nieznacznie różnić się od towarów sprzedawanych, jednak posiadają one identyczne parametry techniczne.
- Sklep zastrzega sobie prawo do wycofania ze sprzedaży niektórych towarów, znajdujących się w ofercie.
- Paczki należy otworzyć przy obecności kuriera. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek zniszczeń należy spisać wraz z kurierem dostarczającym przesyłkę protokół szkody. Brak tego protokołu pozbawia możliwości wymiany towaru i dochodzenia odszkodowania.
§ 4. Ceny towarów
- Sklep zamieszcza informacje na temat swojej oferty na Stronach Produktowych i oferuje towary za pośrednictwem Internetu.
- Ceny na stronie Sklepu zamieszczone przy oferowanym towarze na Stronie Produktowej zawierają podatek VAT i podawane są w PLN oraz nie zawierają w sobie ewentualnych kosztów dostawy. Koszty dostawy ponosi Klient. Koszty dostawy:
- Paczkomat InPost - 16 zł
- InPost Kurier - 17 zł
- Kurier DPD - 22 zł
- Kurier DHL - 22 zł
- Informacja na temat całkowitej wartości zamówienia obejmująca: cenę towaru, koszty dostawy oraz koszty za obsługę płatności w przypadku formy płatności PayU, przedstawiana jest po dokonaniu przez Klienta wyboru formy dostawy zamówienia i formy płatności.
- Na Stronach Produktowych Sklepu może być udostępniona oferta promocyjna, na podstawie której ceny towarów będą obniżone. Promocje w Sklepie nie podlegają łączeniu, o ile zasady danej promocji nie stanowią inaczej.
- W przypadku prowadzenia kampanii promocyjnej, polegającej na obniżeniu ceny danego towaru, Sprzedawca przy wskazaniu ceny promocyjnej danego towaru umieści informację o najniższej cenie danego towaru w okresie ostatnich 30 dni przed obniżką ceny.
§ 5. Formy płatności i dostawy
- Płatność za zamówiony towar może nastąpić za pomocą karty płatniczej, przelewem internetowym lub blikiem. Operatorem płatności jest firma PayU (szczegółowe warunki realizacji płatności on-line za pośrednictwem dostępne są na stronie internetowej Operatora Płatności: PayU.)
- Dostawa jest realizowana wyłącznie na terytorium Polski.
- Sklep realizuje dostawę zamówionych towarów za pośrednictwem firm kurierskich:
- Paczkomat InPost - 16 zł
- InPost Kurier - 17 zł
- Kurier DPD - 22 zł
- Kurier DHL - 22 zł
- Koszt dostawy jest taki sam niezależnie od ilości zamówionych sztuk towaru.
§ 6. Realizacja zamówień
- Przez zrealizowanie zamówienia należy rozumieć dokonanie wszystkich etapów realizacji: od rozpoczęcia procesu realizacji zamówienia, poprzez przekazanie przesyłki firmie kurierskiej, do przekazania przesyłki Klientowi.
- Wykonanie umowy sprzedaży zawartej między Klientem a Sprzedawcą rozpoczyna się przygotowaniem towaru do wysyłki, które wiąże się z koniecznością uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
- Czas realizacji zamówienia wynosi od 7 do 10 dni roboczych (produkt indywidualny) oraz do 5 dni roboczych (produkt normalny).
- Klient ma prawo wprowadzać zmiany w zamówieniu lub wycofać je do momentu jego wysłania towaru.
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Klientowi towar wolny od wad.
§ 7. Warunki reklamacji - niezgodność towaru z umową
- Do umów zawartych od dnia 1 stycznia 2023 r. podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Konsumenta i Konsumenta Przedsiębiorcy z tytułu niezgodności towaru z umową, określa Rozdział 5a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Obowiązkiem Sprzedawcy jest dostarczenie Konsumentowi i Konsumentowi Przedsiębiorcy towarów zgodnych z umową.
- Dostarczony towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodnie z umową pozostają w szczególności jego:
- opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność,
- przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi lub Konsumentowi Przedsiębiorcy, o którym Konsument lub Konsument Przedsiębiorca, powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
- Ponadto towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:
- nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towarów tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
- występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których Konsument lub Konsument Przedsiębiorca może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:
- nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć;
- przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób;
- publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta lub Konsumenta Przedsiębiorcy o zawarciu umowy;
- być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument lub Konsument Przedsiębiorca może rozsądnie oczekiwać;
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową w zakresie, o którym mowa w § 7 pkt 4, jeżeli Konsument lub Konsument Przedsiębiorca, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w § 7 pkt 4, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy towaru.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową.
- Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności towaru z umową określonego w § 7 pkt 5, jeżeli brak ten podstępnie zataił.
- Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument lub Konsument Przedsiębiorca może żądać jego naprawy lub wymiany towaru.
- Sprzedawca może dokonać wymiany towaru, gdy Konsument lub Konsument Przedsiębiorca żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy towaru, gdy Konsument lub Konsument Przedsiębiorca żąda wymiany towaru, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta lub Konsumenta Przedsiębiorcę jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana towaru są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
- Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta lub Konsumenta Przedsiębiorcy powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany towaru w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta lub Konsumenta Przedsiębiorcę o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Konsumenta Przedsiębiorcy, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Konsument lub Konsumenta Przedsiębiorca. Koszty naprawy lub wymiany towaru, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
- Konsument lub Konsument Przedsiębiorca udostępnia Sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta lub Konsumenta Przedsiębiorcy towar na swój koszt.
- Konsument lub Konsument Przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.
- Jeżeli towar jest niezgodny z umową Konsument lub Konsument Przedsiębiorca może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
- Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z § 7 pkt. 9 powyżej;
- Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z pkt. § 7 pkt. 11 do § 7 pkt. 12 powyżej;
- brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
- brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych od § 7 pkt. 8 do § 7 pkt. 13 powyżej;
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Konsumenta Przedsiębiorcy.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.
- przedawca zwraca Konsumentowi lub Konsumentowi Przedsiębiorcy kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Konsumenta Przedsiębiorcy o obniżeniu ceny.
- Konsument lub Konsument Przedsiębiorca nie może odstąpić od umowy na podstawie określonej w § 7 niniejszego Regulaminu, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny.
- Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy Konsument lub Konsument Przedsiębiorca może odstąpić od umowy na podstawie określonej w § 7 niniejszego Regulaminu jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez Konsumenta lub Konsumenta Przedsiębiorcę wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument lub Konsument Przedsiębiorca zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.
- W przypadku ewentualnych reklamacji należy skontaktować się ze Sklepem za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: kontakt@wyszyte.pl telefonicznie: 789 324 328 lub korespondencyjnie na adres: M-AGENCY Marek Michalczyk z siedzibą w Waleńczowie, przy ul. Piaskowej 1, 42-151 Waleńczów, NIP: 5742077035, REGON: 523425163,
- Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna towaru zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Klientowi.
- Sprzedawca po otrzymaniu reklamacji od Klienta, w terminie 2 dni roboczych prześle klientowi informację o otrzymaniu reklamacji, w której wskaże adres, pod który Klient zobowiązany jest dostarczyć wadliwy towar. Sprzedawca ustosunkuje się do żądań Klienta nie później niż w terminie 14 dni od daty otrzymania reklamacji.
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Konsumentowi Przedsiębiorcy kwoty należne:
- wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny, niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny
- wskutek skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy na podstawie § 7 niniejszego Regulaminu, niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Konsument Przedsiębiorca, chyba że Konsument lub Konsument Przedsiębiorca wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
§ 8. Odstąpienie od umowy
- Zgodnie z Rozdziałem 4 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, zmienionej Ustawą z dnia 31 lipca 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia obciążeń regulacyjnych, Klientowi będącemu Konsumentem oraz Konsumentem Przedsiębiorcą przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni, bez podawania przyczyny i bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów, za wyjątkiem kosztów związanych z kosztami innymi niż najtańszy zwykły koszt dostarczenia towaru oraz bezpośrednich kosztów zwrotu towaru Sprzedawcy. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie przed jego upływem, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: kontakt@wyszyte.pl telefonicznie: 789 324 328 lub korespondencyjnie na adres: M-AGENCY Marek Michalczyk z siedzibą w Waleńczowie, przy ul. Piaskowej 1, 42-151 Waleńczów, NIP: 5742077035, REGON: 523425163.
- Sprzedawca po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy , o którym mowa w § 8 pkt 1 powyżej, od Klienta będącego Jednoosobowym Przedsiębiorcą uprawniony jest do weryfikacji w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej zakresu prowadzonej przez niego działalności według Polskiej Klasyfikacji Działalności w celu oceny czy Jednoosobowy Przedsiębiorca zawarł umowę bezpośrednio w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą oraz czy umowa ta ma dla Jednoosobowego Przedsiębiorcy charakter zawodowy. W celu weryfikacji wyżej wymienionej informacji Sprzedawca dokona sprawdzenia w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej zakresu prowadzonej przez Jednoosobowego Przedsiębiorcę działalności według Polskiej Klasyfikacji Działalności (dalej: PKD). W przypadku stwierdzenia przez Sprzedawcę, w oparciu o weryfikację kodów PKD, iż zawarta umowa ma dla Jednoosobowego Przedsiębiorcy charakter zawodowy, Sprzedawca odmawia przyznania takiemu podmiotowi statusu Konsumenta Przedsiębiorcy i uznaje oświadczenie o odstąpieniu od umowy za bezskuteczne. O uznaniu takiego oświadczenia o odstąpieniu od umowy za bezskuteczne, Sprzedawca zawiadamia Jednoosobowego Przedsiębiorcę pisemne w terminie 14 dni od daty otrzymania oświadczenia o odstąpieniu wraz z podaniem przyczyny uznania oświadczenia za bezskuteczne.
- W razie odstąpienia od umowy, na podstawie § 8 ust. 1 powyżej, Umowa jest uważana za niezawartą, a Konsument lub Konsument Przedsiębiorca jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. Konsument lub Konsument Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba, że Sprzedawca nie poinformował Konsumenta lub Konsumenta Przedsiębiorcę o prawie odstąpienia od Umowy. Zgodnie z ustawą, termin na dokonanie zwrotu płatności wynosi 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia Konsumenta lub Konsumenta Przedsiębiorcy o odstąpieniu od umowy. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta lub Konsumenta Przedsiębiorcy do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Zakupiony towar należy odesłać na adres: M-AGENCY Marek Michalczyk z siedzibą w Waleńczowie, przy ul. Piaskowej 1, 42-151 Waleńczów, NIP: 5742077035, REGON: 523425163 nie później niż w ciagu 14dni od momentu odstąpienia od umowy.
- Zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta, Konsumentowi oraz Konsumentowi Przedsiębiorcy nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w odniesieniu do umów:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (każdy produkt w naszym sklepie jest specjalnie przygotowywany na życzenie klienta - na karcie produktowej wybiera on pełną specyfikację jak haft końcowo będzie wyglądał.);
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- Jeżeli Konsument lub Konsument Przedsiębiorca opłacił złożone zamówienie, Sprzedający w momencie odstąpienia od umowy przez Konsumenta lub Konsumenta Przedsiębiorcę zwróci mu w terminie 14 dni dokonaną płatność przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Konsument Przedsiębiorca, chyba że Konsument lub Konsument Przedsiębiorca wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
§ 9. Zasady projektowania
- W oparciu o wybrany przez Ciebie styl, projektant musi zilustrować i zdigitalizować (digitalizacja = proces tworzenia pliku haftu z ilustracji) Twój projekt lub zdjęcie w najlepszy możliwy sposób, ale we WŁASNYM stylu twórczym i ekspresji, które można zobaczyć z naszej szerokiej wizualnej reprezentacji poprzednich prac widocznych w mediach społecznościowych. Niewielka odmienność od rzeczywistości Twojego zdjęcia w porównaniu z projektem haftu nie jest powodem do zwrotu pieniędzy.
- Dopasowanie kolorystyczne nici do ilustracji i Twojego zdjęcia jest wykonane jak najdokładniej (posiadamy około 400 różnych kolorów nici), ale pamiętaj, że nie jest możliwe dopasowanie wszystkich kolorów i wzorów na projektach, dlatego zastrzegamy sobie możliwość wyboru koloru najbardziej zbliżonego do koloru rzeczywistość/ilustracja jak najbardziej, ale kolor nieodpowiadający Twoim oczekiwaniom lub rzeczywistości w 100 procentach nie jest powodem do reklamacji lub prośby o zwrot pieniędzy.
- Za jakość przesłanego zdjęcia odpowiada klient, dlatego jeśli Twoje zdjęcie nie oddaje rzeczywistości, na przykład przez użycie filtra, złe oświetlenie lub celową zmianę wyglądu, zostanie to odzwierciedlone na ilustracji, a następnie na hafcie i nie bierzemy odpowiedzialności dla takich scenariuszy. Niemniej jednak zachęcamy do wstawiania lub przesyłania nam wszelkich komentarzy i sugestii dotyczących Twojego zdjęcia lub wyglądu. Na przykład kolor włosów, ubrania lub cieniowanie.
- Niektóre gotowe projekty są inspiracją artystyczną i nie są odzwierciedleniem utworów (posiadają oznaczenie w zakładce "informacje o projekcie"). Żaden produkt w naszym sklepie nie jest gotowy - wyszywamy go na zlecenie klienta.
§ 10. Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych Klienta jest: M-AGENCY Marek Michalczyk z siedzibą w Waleńczowie, przy ul. Piaskowej 1, 42-151 Waleńczów, NIP: 5742077035, REGON: 523425163.
- Podanie danych jest dobrowolne i jest warunkiem zawarcia umów określonych niniejszym regulaminem, a ich niepodanie uniemożliwi ich zawarcie.
- Dane będą przetwarzane w celach związanych z realizacją umów określonych niniejszym regulaminem oraz ustalaniem i dochodzeniem ewentualnych roszczeń jak również rozpatrywania reklamacji, zwane dalej jako „prawnie uzasadniony interes Administratora”.
- W stosownych przypadkach odbiorcami danych osobowych klienta mogą być banki, podmioty świadczące usługi pocztowe, usługi kurierskie, podmioty wydające karty debetowe lub kredytowe oraz inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa.
- Dane będą przechowywane do czasu wykonania umowy/rozwiązania umowy/wypowiedzenia umowy/wycofania przez klienta zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń wymaganych właściwymi przepisami prawa chyba że prawo Unii lub prawo krajowe nakazują przechowywanie danych osobowych przez dłuższy okres.
- Klientowi przysługuje prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz ich przenoszenia.
- We wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: kontakt@wyszyte.pl
§ 11. Sprawy nieuregulowane regulaminem
- Umowy zawierane są przez Sklep zgodnie z prawem polskim i w języku polskim.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r., Kodeksu Cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem zostaną poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks Postępowania Cywilnego.
- Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń poprzez: Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej, Stałe Polubowne Sądy Konsumenckie działające przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, Rzeczników Praw Konsumentów, Federację Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich. Informacje o sposobach dostępu do ww. trybów i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: http://polubowne.uokik.gov.pl/.
§ 12. Opinie
- Opinie dostępne na stronie wyszyte.pl są autentyczne i umieszczone za zgodą Konsumenta.
§ 13. Postanowienia końcowe
- Niniejszy Regulamin dostępny jest pod adresem: pod domeną internetową Sklepu wyszyte.pl. Klient może uzyskać dostęp do Regulaminu w każdym czasie po wejściu w zakładkę Regulamin na stronie internetowej Sklepu oraz pobrać go w formacie PDF i sporządzić jego wydruk.
- Sprzedawca dopuszcza prawo zmian niniejszego Regulaminu z ważnych powodów, w szczególności:
- zmiany przepisów prawa,
- zmiany form płatności,
- zmiany sposobów dostawy,
- zmiany formy prawnej prowadzonej działalności gospodarczej.
- Zmiany niniejszego regulaminu nie będą miały wpływu na złożone i realizowane zamówienia. Zamówienia przyjęte do realizacji obowiązuje regulamin aktualny w chwili złożenia zamówienia.
- Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 16 stycznia 2023 r.